Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Vogeltaart

Wat ik heel leuk vind om te geven en maken in deze tijd van het jaar is een vogeltaart.






Kost geen drol en heel makkelijk om te maken:



Men neme:

- het goedkoopste frituurvet dat je kunt vinden
- wat vogeltjeszaad
- een bordje (dat van mij komt uit de kringloopwinkel voor € 0,25)
- een beetje mos
- wat cranberry's (over van de kerst; maakt niet uit, vogels lusten ze toch niet, puur ter decoratie)
- appeltjes uit eigen tuin van de aarbeienboom......



{Ja, je leest het goed AARDBEIENboom, maar daarover later meer op een layout}



Laat het vet smelten in een pannetje. Giet een mooie tulband- of puddingvorm (ook van de kringloopwinkel in mijn geval, hoef ik hem niet elke keer uit te wassen) voor 3/4 vol. Strooi er daarna het zaad gelijkmatig in. In deze volgorde, want als je het andersom doet dan wil het nog wel eens voorkomen dat het vet zich niet overal tussen het zaad vermengd.



Nachtje buiten laten afkoelen, of met de huidige temperaturen een uurtje of twee, en vervolgens even kort met warm water de vorm afspoelen zodat de taart loslaat.







Dan inpakken en een leuk labeltje eraan.  Succes verzekerd!



Tip van de kok: liefst op tijd aan beginnen en niet 10 minuten voordat je weg moet.....



Maar daarover later ook meer.....(-;




13 opmerkingen:

tineke zei

mooi geworden!
de mijne is een beetje mislukt, maar ik deed het ook in andere volgorde.

groetjes

Louise zei

Wat een super idee!!!.

gr.LOuise

Sanne zei

Leuk hoor! Dan kunnen de vogeltjes weer smullen!

Liefs Sanne

Marijke zei

Echt een heel leuk idee, en de vogels in de tuin genieten ervan:))

Groetjes, Marijke

Helen zei

In het echie zag deze er nog mooier uit en ik ben heel benieuwd naar de LO van de aardbeienboom ;-) Groetjes Helen

Unknown zei

Wat leuk een slinger op bestelling, maar ik zie nu net pas je berichtje...en de kleine man is dinsdag al jarig...Wordt wel krapjes denk ik.
Groetjes en tot horens

Knutsel en Zo zei

Ik maak ook regelmatig vogeltaarten. De vogels zullen je dankbaar zijn. Een hele mooie taart en een leuk cadeautje om weg te geven.

Groetjes, Karin

Miranda zei

Geweldig!!!

Wilma zei

Wat een mooierd! Die moet ik onthouden!

Anke zei

Wat mooi gemaakt. Superz
liefs Anke

Anoniem zei

Leuk gedaan Margriet! Ook leuk weer wat van je te zien op je blog! Groetjes, Miranda.

Inge Hagoort zei

Wauw Magriet deze is ontzettend leuk!

anja curvers zei

Wow wat gaaf Margriet en je laat ons wel steeds in spanning met al die daar later meer over.........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...